Är du en serviceinriktad problemlösare som trivs med kundkontakt?
Hos Simpleko får du arbeta i en digital och modern organisation med stark tillväxt, engagerade kollegor och några av branschens nöjdaste kunder. Nu söker vi en kundtjänsthandläggare till vårt team i Uppsala – är det dig vi letar efter?
Vi söker Kundtjänsthandläggare
Vill du arbeta på förvaltningsbolaget med branschens nöjdaste kunder? Då är Simpleko arbetsgivaren för dig. Vi växer och söker därför en kundtjänsthandläggare.
Om oss
Simpleko är ett helägt dotterbolag till Riksbyggen som specialiserar sig på ekonomisk förvaltning. Vi levererar tjänster till cirka 1200 kunder – främst bostadsrättsföreningar – över hela Sverige och vår leverans är helt digital. Utöver den ekonomiska förvaltningen hanterar vi sedan flera år tillbaka tilläggsavgifter inom kollektivtrafiken på uppdrag av SL (Stockholms lokaltrafik). Vi är ungefär 75 medarbetare fördelade på två kontor, ett i Uppsala och ett i Östersund.
Arbetsuppgifter
Som kundtjänsthandläggare ingår du i en mindre grupp som arbetar med kundservice, främst via telefon och e-post – både på svenska och engelska. Du hanterar ärenden åt våra kunder inom fastighets- och transportsektorn. Det kan till exempel röra sig om:
Frågor kring avgifter eller hyror från bostadsrättsföreningar.
Hantering, och eventuella bestridanden, av tilläggsavgifter i kollektivtrafiken.
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen ser vi att du:
Trivs med kundkontakt och är trygg i att kommunicera via telefon och e-post på både svenska och engelska.
Har mycket god kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt.
Är serviceinriktad och professionell även i utmanande kunddialoger.
Arbetar strukturerat, är noggrann och trivs i ett högt arbetstempo.
Är en lagspelare och trivs att jobba i en grupp.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av kundtjänst eller service, goda kunskaper i Office-paketet samt vana vid att arbeta i digitala affärssystem då vårt arbete i huvudsak är digitaliserat. Särskilt meriterande är om du har arbetat med bostadsrättsföreningar, i Odevos förvaltningsplattform eller i Rival.
Personliga egenskaper
Vi tror att du är:
Självständig – du tar ansvar för dina arbetsuppgifter.
Samarbetsvillig - du bidrar till en positiv gruppdynamik och delar gärna med dig av idéer.
Serviceinriktad - du arbetar affärsmässigt och med kundens bästa i fokus.
Du delar våra värderingar: Förtroende, Samarbete, Engagemang och Ansvarstagande.
Arbetstider
Vardagar kl. 8-17 med möjlighet till flextid, och sommartid 15 juni – 15 september kl. 8-16.
Tjänsten avser heltid med placering i Uppsala.
Ansökan
Välkommen med din ansökan snarast, dock senast den 31 juli 2025, till jobb@simpleko.se. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.
Tillträde: Enligt överenskommelse, gärna så snart som möjligt.
Frågor om tjänsten? Kontakta oss på: jobb@simpleko.se