Specialister på ekonomisk förvaltning
Med vår personliga service och digitala verktyg förenklar vi vardagen för bostadsrättsföreningar, samfällighetsföreningar och privata fastighetsägare.
Personlig digital förvaltning
Se en presentation av våra medarbetare och tjänster.
Vår historia
Under våren 2020 bytte vi namn till Simpleko från att tidigare ha hetat RB Fastighetsägare, och under hösten 2020 blev även Förvaltning i Östersund en del av Simpleko. Båda dessa tidigare bolag har en lång historia som leverantörer av ekonomisk förvaltning. Därifrån har vi tagit med oss all den kunskap och erfarenhet som vi samlat på oss genom åren. Vi är ett helägt dotterbolag till Riksbyggen.
Vår leverans
Idag levererar vi ekonomisk förvaltning till över 1200 kunder och är runt 75 medarbetare. Vi förvaltar både små och medelstora bostadsrättsföreningar, samfällighetsföreningar och privata fastighetsägare, av vilka flera har varit nöjda kunder hos oss i årtionden.
Vid årsskiftet 2021 introducerade vi en ny kundportal för att förenkla den ekonomiska förvaltningen för våra kunder. I Portalen samlas hela föreningens ekonomi och dokument digitalt, lätt åtkomlig med inloggning via bank-id. Här hanteras enkelt både bokföring, budget och bokslut. Även kundernas post kan digitaliseras för att finnas tillgänglig i Portalen. Inga fler pärmar att hålla reda på och postlådor att bevaka, allt sköts digitalt.
Vi fortsätter utvecklingen och nya digitala funktioner som underlättar för våra kunder introduceras löpande. Våren 2022 introudcerade vi NyMedlem, en plattform som effektiviserar överlåtelsehanteringen för både styrelsen och mäklare, läs mer här.
Varje kund har ett eget kundteam med ekonom, avgift/hyres- samt leverantörsreskontra administratör. Hos oss går personligt bemötande och digitala tjänster hand i hand.
Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa till att förenkla er ekonomi?
Läs mer om vårt erbjudande eller kontakta oss direkt!