Nyhetsadministration

På första sidan i kundportalen möts ni i styrelsen av nyheter som vi som förvaltare lägger upp för att informera er. Vissa nyheter läggs också som synliga för era medlemmar och hyresgäster. Visste du att ni också kan lägga upp nyheter på samma sätt för att informera era medlemmar och hyresgäster?

Så här skapar du ett nyhetsinlägg

Under Övrigt i vänstermenyn hittar du Nyhetsadministration.

Klicka på +Lägg till nyhetsinlägg, för att skapa en nyhet.

Här väljer du vilka den ska vara synlig för och publicerar.

Bifoga dokument

För att bifoga ett dokument som finns i Dokumenthanteraren, gå till det aktuella dokumentet och klicka på de tre prickarna, välj Ändra rättighet och Medlem samt Bekräfta. Nu kan alla medlemmar se dokumentet.

För att bifoga det aktuella dokumentet i nyheten, klicka på de tre prickarna igen och välj Kopiera länk. Gå tillbaka till ditt nyhetsinlägg och klistra in länken.

Extra tips! Om du inte vill ha hela länken utskriven i nyheten, klicka på länksymbolen i menyn och klistrar in hela länken i Url-fältet. I Text att visa-fältet skriver du den text du vill ska synas i nyheten

Avisera till e-postadress

För att medlemmarna ska veta att det finns en nyhet att läsa, klicka i Meddela med e-post  - Ja.

Förutsättningen för att medlemmarna ska få aviseringen är att de har registrerat sin e-post i Portalen. För att se vilka som har sin e-postadress inlagd, gå till Fastighetsregister och Kontaktlista.

För att få fler registrerade e-postadresser, kan ni uppmana medlemmarna att lägga in dem själva. Styrelsen kan också göra det om det finns samtycke.

Skapa en egen nyhet

Nu är det dags att skapa ditt första nyhetsinlägg för att börja kommunicera med de boende. Kanske passa på att önska glad sommar och informera om viktiga kontaktuppgifter inför sommaren.


Fler instruktioner Portalen

 

Denna sida stödjer inte webbläsaren Internet Explorer. För bästa upplevelse rekommenderar vi att du byter till en annan webbläsare t ex Chrome eller Firefox.