Kvinna vid mötesbordet

Branschens nöjdaste kunder för andra året i rad

Prognoscentret presenterade nyligen sin undersökning om hur nöjda Sveriges bostadsrättsföreningar är med sitt förvaltningsbolag, och vi kan med glädje konstatera att Simpleko för andra året i rad har branschens nöjdaste kunder.

Nöjdheten utrycks i form av ett välbeprövat nyckeltal – NKI (NöjdKundIndex)

Simpleko har ett NKI-värde på 77 vilket är det högsta i mätningen. Snittet för branschen visar att man är medelnöjd med sitt förvaltningsbolag då medelvärdet för NKI landar på 66 för 2024. Även 2023 hade Simpleko de nöjdaste kunderna i branschen.

Nöjdhetsmåttet NKI är en sammanvägning av följande tre frågor:

  • Hur väl förvaltaren har uppfyllt bostadsrättsföreningens förväntningar.
  • Hur nöjd man är med förvaltaren som helhet.
  • Hur nära eller långt ifrån ett ideal man bedömer att förvaltaren varit.

Vad påverkar nöjdheten?

Det som främst påverkar bostadsrättsföreningarnas nöjdhet är att förvaltningstjänsterna tillför verkligt värde, att bolagens agerande är pålitligt och att den personliga servicen håller hög kvalitet.

På Simpleko levererar vi en komplett digital ekonomisk förvaltning och har kompletterat med hög personlig service vilket är högt uppskattat av bostadsrättsföreningens styrelsemedlemmar. Att alltid få ett kundteam bestående av tre ansvariga och enkelt nå dem via telefon eller ärende, oavsett storlek på bostadsrättsföreningen är en framgångsfaktor. Vi märker att styrelsen gärna vill ha den personliga kontakten och möjligheten att lätt nå oss samt vikten av att alltid få återkoppling i sitt ärende, säger Susanne Lindh, vd

Resultaten från undersökningen finns att läsa i sin helhet på Prognoscenters webbsida

* Prognoscentrets undersökning genomfördes under hösten 2024 och bygger på 1 044 svar från de 6 500 tillfrågade bostadsrättsföreningarna. Över 160 ekonomiska- och tekniska förvaltningsbolag utvärderades i undersökningen.

Vårt erbjudande om ekonomisk förvaltning