Ekonomisk förvaltning som förenklar för styrelsen i bostadsrättsförening och samfällighetsförening

Branschens nöjdaste kunder för andra året i rad

Prognoscentret presenterade nyligen sin undersökning om hur nöjda Sveriges bostadsrättsföreningar är med sitt förvaltningsbolag, och vi kan med glädje konstatera att Simpleko för andra året i rad har branschens nöjdaste kunder.

Senast uppdaterad 21 januari 2025 Nöjda kunder

Simpleko har ett NKI-värde på 77 vilket är det högsta i mätningen.

Snittet för branschen visar att man är medelnöjd med sitt förvaltningsbolag då medelvärdet för NKI landar på 66 för 2024. Även 2023 hade Simpleko de nöjdaste kunderna i branschen. Nöjdheten utrycks i form av ett välbeprövat nyckeltal – NKI (NöjdKundIndex)

Nöjdhetsmåttet NKI är en sammanvägning av följande tre frågor:

  • Hur väl förvaltaren har uppfyllt bostadsrättsföreningens förväntningar.

  • Hur nöjd man är med förvaltaren som helhet.

  • Hur nära eller långt ifrån ett ideal man bedömer att förvaltaren varit.

Vad påverkar nöjdheten?

Det som främst påverkar bostadsrättsföreningarnas nöjdhet är att förvaltningstjänsterna tillför verkligt värde, att bolagens agerande är pålitligt och att den personliga servicen håller hög kvalitet.

- På Simpleko levererar vi en komplett digital ekonomisk förvaltning och har kompletterat med hög personlig service vilket är högt uppskattat av bostadsrättsföreningens styrelsemedlemmar. Att alltid få ett kundteam bestående av tre ansvariga och enkelt nå dem via telefon eller ärende, oavsett storlek på bostadsrättsföreningen är en framgångsfaktor. Vi märker att styrelsen gärna vill ha den personliga kontakten och möjligheten att lätt nå oss samt vikten av att alltid få återkoppling i sitt ärende, säger Susanne Lindh, vd

Resultaten från undersökningen finns att läsa på Prognoscentrets webbsida.

* Prognoscentrets undersökning genomfördes under hösten 2024 och bygger på 1 044 svar från de 6 500 tillfrågade bostadsrättsföreningarna. Över 160 ekonomiska- och tekniska förvaltningsbolag utvärderades i undersökningen.

Fyra skäl att välja Simpleko

Experter på ekonomisk förvaltning

Vi fokuserar på en enda sak och är därför specialister på området. Genom vår expertis kan vi ge våra kunder den trygghet och kvalitet de behöver för att effektivt hantera sin ekonomi.

Personlig service

Varje kund har ett eget dedikerat kundteam som finns nära till hands för stöd och rådgivning. Vi strävar efter att skapa långsiktiga relationer med personlig kontakt via Portalen, mejl eller telefon.

Tryckt och pålitligt

Vi sköter ekonomin säkert och i enlighet med gällande regelverk – en trygghet för styrelser och boende. Vi levererar alltid enligt avtal, håller tidsplaner och fullföljer åtaganden.

Minskad administration och bättre beslut

Vi minskar det administrativa arbetet för styrelsen och ger tydlig proaktiv rådgivning. Det gör det lättare att fatta rätt beslut och fokusera på föreningens långsiktiga utveckling.

Vad våra kunder säger om oss

ekonomisk-forvaltning-nojd-kund-ostanfors.png

Brf Östanfors

”Simpleko sköter om allt som kan förekomma administrativt i vår bostadsrätt på ett suveränt sätt och lätt att få snabba svar och hjälp vid behov från kunniga medarbetare vid Simpleko”.

ekonomisk-forvaltning-nojd-kund-kronberget

Brf Kronberget i Lysekil

"Vi träffade flera ekonomiska förvaltare men valet blev enkelt när vi mötte Simpleko. Redan från första stund fick vi en otroligt bra känsla och ett varmt, personligt bemötande. Just det personliga betyder mycket för oss, särskilt när tjänsten i övrigt är helt digital."

Ekonomisk-forvaltning-aare-tege.png

Brf Tege 31

"Vi upplever en trygghet med Simplekos djupa och breda erfarenheter av ekonomisk förvaltning. Samarbetet med Simpleko är väldigt smidigt och de är alltid snabba att svara på eventuella frågor. Vi uppskattar särskilt kombinationen av användarvänliga digitala funktioner och tillgången till juridisk och ekonomisk expertis när det behövs.”

simpleko-nojdkund-brf-skanegard.png

Brf Skånegård

"Vi bytte från en konkurrerande förvaltare till Simpleko för 2,5 år sedan. Kvalitén är mycket förbättrad. Svarstiderna vid frågor är mycket korta och det finns flera överskådliga och praktiska verktyg i portalen. Att vår kostnad för den ekonomiska förvaltningen avsevärt blev lägre är också ett plus."

digital ekonomisk förvaltning portalen laptop

Nyfiken på våra tjänster?

Önskar du en presentation av våra tjänster eller en offert anpassad efter din förenings storlek och behov? Kontakta oss för en kostnadsfri och förutsättningslös offert eller ett samtal där vi berättar mer om hur vi kan hjälpa din förening.