Andrahandsuthyrning

Att hantera andrahandsuthyrningar direkt i Portalen är smidigt både för medlemmar och styrelse. Det ger styrelsen möjlighet till bevakning och överblick över kommande och pågående uthyrningar.

 

  • Hänvisa medlemmarna till att logga in på sin lägenhet och fylla i uppgifterna i ansökan om andrahandsuthyrning.

image73cfs.png

  • Det skapas då ett ärende där medlemmen laddar upp kontraktet.

imagexhpk.png

  • Ärendet går vidare till styrelsen, där ni kan kommunicera direkt med medlemmen om det är något som behöver kompletteras i ansökan.

  • När allt är komplett kan ni godkänna (eller avslå) ansökan, utifrån er förenings regler för andrahandsuthyrning.
    Detta gör ni under Fastighetsobjekt

imaged96h.png

  • Ska medlemmen debiteras avgift för andrahandsuthyrning, gör ni det direkt under aviseringstillägg
    (Om avgiften för andrahandsuthyrning ska debiteras medlemmen månadsvis under perioden, meddela oss i ett ärende, så lägger vi upp det mot en faktureringsavgift.)

  • Ärendet är klart och nii kommer nu att ha kontroll på vilka lägenheter som är uthyrda och om det finns kommande uthyrningar som ni har godkänt.

image75c.png

imageu4jhe.png

  • Det är möjligt för styrelsen att avbryta en pågående eller kommande andrahandsuthyrning. Om ni avslår, avbryter eller om den godkända tiden går ut, så måste medlemmen skapa en ny ansökan.

fler Intruktioner Portalen

till För styrelsen

Denna sida stödjer inte webbläsaren Internet Explorer. För bästa upplevelse rekommenderar vi att du byter till en annan webbläsare t ex Chrome eller Firefox.